• ورود یا ثبت نام
  • رزرواسیون سریع و آسان!

    ثبت نام رایگان و دریافت بهترین تخفیف ها

    حساب کاربری جدید
    یا

    ورود

    امکان رزرو بیش از 900 ایرلاین
    شما وارد هوشمندترین سامانه رزرواسیون بلیط هواپیما شده اید! در این سامانه قیمت های بلیط از کشورهای مختلف دنیا استعلام می شود و بهترین قیمت را در کمترین زمان ممکن به شما نمایش می دهد.
پرواز به شهر یزد

سفر به یزد

ایران کشوری پهناور و دارای قدمتی بسیار ارزشمند و کهن‌سال می‌باشد که تمام شهرهای آن نیز دارای سنه‌های طولانی و آثار بسیار گران سنگی می‌باشند. یزد؛ شهر بادگیرهای بلند و شهر دوچرخه‌ها، اولین شهر خشتی شناخته شده در جهان است. شهر یزد، دومین شهر تاریخی بعد از ونیز در کشور ایتالیا است که در هر قدم آن شما شاهد یک آثار باستانی هستید. بافت قدیمی ، کوچه‌های تنگ و دالان‌های مارپیچ، خونه‌های خشتی قدیمی و تیرک‌های چوبی، حمام‌ها و کافه‌های قدیمی شهر یزد خود گواه باستانی بودن آن و یکی از دلایل ثبت یزد در میراث جهانی یونسکو است. سلسله‌های بسیاری در دوران‌های مختلف بر شهر یزد حکومت داشته‌اند که از بین آنها می‌توان به اتابکان و مغول‌ها که در زمان خود آثار بسیاری را نابود کردند اشاره کرد و یا سلسله‌های تیموریان، صفویان، زندیان و قاجاریان را نام برد که در این شهر آثار باستانی فراوانی را به یادگار گذاشتند. شهر یزد به دلیل وجود اقوام، رفتارهای فرهنگی و ادیان مختلف، کانون گوناگونی‌ها و زبان‌های متفاوت است. بسیاری از ادیان یزد بخصوص زرتشتیان مراسم و جشن‌های باشکوهی مانند جشن‌های نوروز، روز تولد زرتشت و جشن سده که از جمله مراسم دینی زرتشتیان است را همه ساله برگزار می‌کنند و گردشگران خارجی و داخلی بسیاری برای تماشای این مراسم به شهر یزد سفر می‌کنند. نام یزد در تاریخ چندین بار تغییر کرده است از جمله ابن بلخی که در کتاب فارسنامه نام آن را «کثه» نامیده و عده ای دیگر از مورخان بنای شهر یزد را به یزدگرد نسبت داده‌اند چون در آن دوران شهر را به نام یزدان می‌ساختند آن را «یزدگرد» به معنی مقدس، فرخنده، آفرین نام نهادند و از نام‌های قدیمی دیگر برای این بلد لقب «دارالعباده» و «دارالسیاره» می‌باشد که از طرف ملکشاه سلجوقی انتخاب شده است و در جدیدترین روایت تاریخ به گفته مرحوم حسن پیرنیا نام قدیمی این شهر را «ایساتیس» یا «فرافر» گذاشته‌اند.

شهر یزد در دوره هخامنشیان همواره از مهمترین راه‌ها، مراکز راهداری، پستی و چاپاری بوده است و آنچنان که خاندان آل‌مظفر از این منصب به پادشاهی رسیدند و طی دوران‌های مختلف آبادی‌های کوچک و بزرگ زیادی در این شهر بوجود آمد و منابع مکتوب پیدایش یزد را به عهد پیشدادیان نسبت داده‌اند و از قرن پنجم یزد رو به پیشرفت نهاد و اتابکان سهم قابل توجهی در آبادانی آن داشته‌اند. بیشتر دانشمندان در قرن هفتم و هشتم برای در امان ماندن از هجوم مغول‌ها به این شهر پناه آورده و یزد را مرکز کار خود قرار داده‌اند. تاریخ شهر ایساتیس کهن را می‌توان به دو دوران پیش و پس از اسلام تقسیم کرد؛ که از دوران پیش از اسلام آن اطلاعات دقیقی در دست مورخان نمی‌باشد ولیکن می‌توان به اردشیر بابکان که به کشتار پیروان کیش مهرپرستی پرداخت اشاره نمود و همچنین به قدرت رسیدن مزدکیان در اواخر دوران ساسانی که از مهمترین حوادث آن دوران است و در عصر هخامنشیان و ساسانیان برای اینکه سد راهی در برابر هجوم اقوام چادرنشین به یزد باشند به ناچار اقدام به احداث دژها، راهدارخانه‌ها و چاپارخانه‌های مختلف کردند که علاوه بر کارکرد نظامی و تجاری، از آنها به عنوان رابط و بارانداز کاروان‌ها نیز استفاده می‌کردند و در این سنه زراعت، دامداری، نساجی و صنایع دستی رواج یافت و بازارهای مناسب داد و ستد به نام‌های خرانق، ندوشن و عقدا نیز به وجود آمدند و از معروفترین دژهای آن توران پشت، اسکندر، بهاباد، انارک، ساعقد و ارادان می‌باشند. شهر یزد در دوران پس از اسلام و در زمان سعید پسر عثمان فتح شد و تا پایان سلسله امویان به دست اعراب اداره می‌شد. از قرن دوم تا چهارم هجری با احیا و برپا نمودن دولت‌های ایرانی امنیت و آرامش به یزد بازگشت و این شهر از رشد و تولیدات مناسب برخوردار گشت از جمله احداث و حفر قنات و نهر آبیاری که باعث توسعه اراضی کشاورزی و باغ‌ها گردید. در این دوره مسجدها، کتابخانه‌ها و مدرسه‌های بسیاری بنا گردید و به دلیل قرار داشتن شهر یزد در منطقه‌ای مناسب از لحاظ بازرگانی رونق خوبی داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهر یزد به دلیل قطب قوی صنایع دستی، صنعتی و منابع زیرزمینی از مهمترین شهرهای واردکنندگان ارز به کشور ایران و حوزه گردشگری می‌باشد.

آب و هوای یزد

شهر کویر و بادگیر؛ شهر یزد دارای آب و هوای گرم و خشک و بیابانی است و نوسان دما و درجه حرارت در زمستان و تابستان و در طی شب و روز در این شهر زیاد است. محدوده این استان و شهر یزد جزئی از فلات مرکزی ایران می‌باشد که کویرهای ایران نیز اکثرا در این فلات قرار دارند و بیشتر این شهر در کویر واقع گردیده است. اقلیم یزد بر دو اساس خشک می‌باشد اول اینکه بر روی کمربند خشک جهانی واقع گردیده است و دیگر اینکه از دریاهای آزاد عمان و خلیج فارس و دریاچه‌های داخلی و بادهای رطوبت‌زای دریایی بسیار فاصله دارد. پوشش گیاهی در این شهر بسیار کم می‌باشد که یکی از دلایلی است که هوای آن را گرمتر می‌کند. بادهای سیاه نیز در یزد می‌وزند که عامل وزش آنها اقلیم خشک شهر یزد، دور بودن از سفره آب وسیع، کمی مقدار بارندگی و بالا بودن میزان تبخیر می‌باشد.

مکان‌‌های دیدنی یزد

یزد؛ این شهر معماری و کویری با آثار و یادگاری های برجای مانده از دوران کهن، نشان دهنده فرهنگ و تمدن دیرین آن است. با قدم زدن در کوچه‌های قدیمی و کاه‌گلی یزد سفری کوتاه به روزهای قدیم این شهر خواهید داشت همچنین آرامش شب‌های پرستاره شهر یزد بسیاری از گردشگران را به شب زنده داری در آن تشویق می‌کند. ما برای آشنایی بیشتر مسافران به تعدادی از مکان‌های دیدنی یزد اشاره می‌کنیم.

  مسجد جامع کبیر
  خانه لاری‌ها
  خانه کلاهدوزها
  ورهرام (آتشکده بهرام)
  آب انبار شش بادگیری
  مسجد جامع یزد
  کاروانسرای زین‌الدین
  آب‌ انبار گیو

راهنمای خرید بلیط هواپیما

  جستجوی بلیط هواپیما

برای مشاهده از آخرین وضعیت بلیط یزد، در قسمت جستجوی پرواز، ابتدا نوع بلیط (بلیط رفت و برگشت، بلیط رفت) را انتخاب کنید و سپس مبداء، مقصد، تاریخ سفر، کلاس پروازی، تعداد مسافران و ... را تعیین نمایید؛ با زدن دکمه جستجو، لیست پروازها نمایش داده می‌شود. برای انتخاب شهر مبداء و مقصد، سه حرف فارسی یا انگلیسی را تایپ نمایید تا لیست شهرها نمایش داده شود و سپس مسیر خود را انتخاب نمایید.

  رزرو بلیط هواپیما

در نتایج جستجو بر اساس شرایط انتخابی شما، لیست بلیط‌ها از ارزان قیمت‌ترین بلیط نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید اطلاعات دقیق هر پرواز شامل ایرلاین، تاریخ و شماره پرواز، ساعت حرکت و ورود، مدت زمان پرواز، کلاس پروازی و قیمت بلیط را مشاهده نمایید؛ همچنین در قسمت «جزئیات بیشتر این پرواز» اطلاعات تکمیلی مانند قوانین بلیط و حمل بار، فرودگاه‌ها و نوع ایرلاین ارائه شده است. با زدن دکمه رزرو و تایید پرواز موردنظر، به گام بعدی ثبت مسافران منتقل می‌شوید.
در صورتی که به دنبال بلیط ارزان قیمت یزد هستید و یا دلتان می‌خواهد با ایرلاین خاصی و یا ساعت خاصی پرواز داشته باشید، با استفاده از فیلترهای سمت راست به راحتی می‌توانید نتایج جستجو را بر اساس تعداد توقف‌ها، خطوط هوایی، قیمت بلیط، زمان پرواز و فرودگاه‌ها سفارشی نمایید. برای تغییر تاریخ پرواز می‌توانید از جستجوی مجدد در پنل سمت راست استفاده نمایید.

برخی ویژگی‌های خرید بلیط یزد در ارمغان آفاق ایرانیان

  امکان خرید خدمات به همراه بلیط

به همراه بلیط هواپیما می‌توانید خدماتی مانند ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی و ... را خریداری نمایید.

  فرودگاه‌های یزد

لیست فرودگاه‌های یزد در سمت راست اطلاعات بلیط نمایش داده می‌شوند، در صورتی که برای سفر به یزد، فرودگاه برای شما مهم است می‌توانید با استفاده از فیلترینگ، فرودگاه مدنظر خود را انتخاب نمایید.

  فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی

  بلیط ارزان قیمت یزد

قیمت بلیط هواپیما به صورت آنلاین با توجه به تاریخ و ساعت به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند. لیست پروازها به ترتیب از بلیط ارزان قیمت به صورت صعودی نمایش داده می‌شود.

  امکان خرید بلیط هواپیما از معتبرترین ایرلاین‌ها

اگر می‌خواهید بلیط یزد را حتما از هواپیمایی خاصی خریداری نمایید، با استفاده از گزینه ایرلاین در سیستم فیلترینگ، ایرلاین مدنظر خود را انتخاب کنید.

غذاهای یزد

یزد شهر غذاها و شیرینی‌های معروف با وجود سرآشپزان معروف دنیا، مرکز هنرهای آشپزی بی‌مانند و لذیذ است و زنان کویری شهر یزد بهترین غذاها و شیرینی‌ها را با دستان هنرمند خود تهیه و از مسافران و گردشگران شهر خود پذیرایی می‌کنند. ما شما را با تعدادی از غذاهای شهر کویری یزد آشنا می‌کنیم.

آش شولی
کوفته لپه
آش انار
قیمه‌نخود
تماته بادمجان
کوفته برنجی
آش آبغوره
قلیه سیب زمینی

شیرینی‌های یزد

  باقلوا و قطاب
  نقل یزدی
  پشمک
  نان سوروک
  کیک یزدی
  شیرینی منقا
  نان برنجی
  شیرینی حاجی بادام

رستوران‌های یزد

شهر خشتی یزد در دل آثار باستانی و مراکز قدیمی و کهن‌سال خود، دارای رستوران‌ها سنتی و محلی فراوانی می‌باشد که آشپزان آنها با پخت غذاها و شیرینی‌های لذیذ میزبان مسافران داخلی و توریست‌ها و گردشگران خارجی هستند که در زیل به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

  عمارت خانه پدری
  رستوران هتل باغ مشیر الممالک
  کافه پناهنده
  رستوران سزار
  رستوران خوان دو حد
  هتل رستوران ملک‌التجار یزد
  کافه عدسی پناهنده
  تالار یزد

صنایع دستی و سوغاتی یزد

مسافران و گردشگران می‌توانند در شهر تاریخی و متمدن یزد بهترین سوغاتی‌ها و صنایع دستی را از استادان چیره‌دست که آثار آنها بین تک تک ریگ‌های روان این شهر کویری قابل دیدن است را تهیه نمایند.

  ترمه بافی
  زری بافی
  چادر شب
  دارایی بافی
  زيلو بافی
  سفال و سرامیک
  شعر بافی
  انواع شیرینی

مراکز خرید یزد

شهر گردشگری و توریستی یزد با بازارهای سنتی و قدیمی خود مسافران بسیاری را به سمت مراکز خرید خود جذب می‌کند، بخصوص بازارهای سرپوشیده این شهر که خود جزو آثار باستانی محسوب می‌شوند و با رفتن به این مکان‌ها علاوه بر خرید صنایع دستی و سوغاتی‌های یزد می‌توانید از آثار تاریخی آن نیز دیدن کنید.

  بازارهای قدیمی یزدl
  مرکز خرید آریا
  مرکز خرید شقایق
  بازار زرگرها
  پاساژ کویتی‌ها
  بازار قیصریه
  بازار قنبر
  بازار مسگرها